sildenafil

Yanlış beslenmek depresyona sokuyor

Mart 12th, 2010

Merhaba!

10 yıl süren araştırmanın ardından, sağlıksız beslenmenin depresyonu tetikleyebildiği bildirildi.

Avustralya’daki Melbourne Üniversitesi’nde yapılan araÅŸtırma, depresyondaki kadınların beslenme ÅŸekillerini gözden geçirmelerini ve iÅŸlenmiÅŸ gıdaları yememelerini tavsiye ediyor.

Araştırma sonuçları, 10 yaşından sonra çoğunlukla işlenmiş, yüksek yağ içeren gıdalarla beslenen 20-93 yaşları arasındaki kadınlarda duygu durumu bozukluklarının daha çok görüldüğüne dikkat çekiyor.

Çalışmayı hazırlayan ekipte yer alan Dr. Felice Jacka, “Mucize bir diyet yok” demekle birlikte, sebze, meyve, tam tahıllı gıdalar, az yaÄŸlı süt ürünleri ve yaÄŸsız et ağırlıklı beslenmenin ve iÅŸlenmiÅŸ ve ÅŸekerli gıdaları “bazen yemenin” fizik ve ruh saÄŸlığına iyi geldiÄŸini belirtiyor.

10 yıl boyunca 1046 kadına diyet uygulanarak ve psikiyatrik testler yapılarak yürütülen çalışmada, sağlıklı beslenen deneklerde duygu durumu bozukluğu görülmediği kaydedildi.

Amerikan Psikiyatri dergisinde yayımlanan çalışma, Batı tarzı beslenmede sıklıkla tüketilen hamburger, beyaz ekmek, pizza, cips, aromalı sütlü içecekler ve şekerli gıdaların depresif bozukluklara sebep olma olasılığını yüzde 50 artırdığını ortaya koyuyor.

Sağlıklı beslenen kadınların depresyona girme ihtimalinin ise sağlıksız beslenenlere göre yüzde 30 daha az olduğu belirtiliyor.

 

// //

Popularity: 1%

Etiketler: , ,

Leave a Reply

Kategri: Diyet ve Beslenme